پرش ناوبری

قوانین و مقررات مشتریان

خانه / مشتری

ضوابط و قوانین استفاده از سیتو ( ویژه مشتریان )

اصطلاحات بکار برده شده در متن


  • سیتو :
  • با نام ثبت شده اپلیکیشنی است که برای ارائه سرویس و خدمات از طریق تلفن همراه فعالیت می کند وخدماتی چون پیک موتوری؛ برای حمل و نقل مرسوله های مجاز طبق قوانین جمهوری اسلامی، راهنمایی و رانندگی و قوانین داخلی سیتو، وانت بار و ماشین بار برای حمل و نقل اثاثیه و بار را از طریق نرم افزار طراحی شده ارئه می دهد. نرم افزار : سیتو برای کاربران مشتری در دو نسخه I.O.S و Android طراحی شده است. کاربران I.O.S از طریق sibapp و appstore و کاربران Android از طریق cafebazaar و google play می توانند نرم افزار سیتو را دریافت کنند. همچنین نرم افزار مشتریان از طریق وبسایت سیتو www.siito.ir به صورت مستقیم نیز قابل دریافت است.

  • کاربر مشتری :
  • در حقیقت فردی حقیقی یا حقوقی است که در ابتدا نرم افزار سیتو را دانلود کرده و از خدمات سیتو بهره مند می شوند. مهم اینکه افراد با ثبت نام بر روی سیتو و فشردن دکمه ورود به نرم افزار اعلام می کنند که متن قوانین و مقررات سیتو را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به فعالیت و ارسال مرسوله خود می کنند.

  • کاربر سفیر :
  • شخصی که از طریق نرم افزار جهت ارائه خدمات، به کاربر مشتری معرفی می شود و خدمات مربوطه را رائه می دهد.

  • مرسوله :
  • عبارت است از اشیایی که توسط سفیران، طی فرایند درخواست طبق ضوابط سیتو حمل و نقل می شود.

  • کیف پول :
  • عبارت است از شارژ حساب کاربری که از طریق نرم افزار توسط کاربر انجام می شود. همچین سفیرانی که بابت کمیسیون به شرکت بدهکار هستند می توانند از طریق افزایش اعتبار در نرم افزار خود مبلغ بدهی را با شرکت تسویه نمایند.

  • درخواست :
  • عبارت است از وارد نمودن تقاضا توسط مشتری جهت دریافت خدمات، که شامل نوع خدمات، آدرس مبدا و مقصد، نوع پرداخت هزینه خدمات (در مبدا یا مقصد) و همچنین اعلام جزییات می شود.

  • قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران :
  • قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی.

ضوابط و مقررات مربوط به کاربران

کاربرانی که قصد استفاده از خدمات سیتو را دارند، لازم است متن قوانین و مقررات را به طور کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت نمایند. ورود کاربران به اپلیکیشن سیتو و اقدام به فعالیت و استفاده از خدمات سیتو، به معنای آگاه بودن از شرایط و قوانین و پذیرفتن آن ها است. کلیه اصول و رویه‏‌های سیتو منطبق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. توجه داشته باشید قوانین مندرج در این صفحه در طول زمان قابل تغییر است، این تغییرات در همین صفحه به روز رسانی می شود از این رو، مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کاربر است.

حریم خصوصی

سیتو ضمن احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات وب سایت و اپلیکیشن اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به مشتریان خودارائه دهد. سیتو درباره این اطلاعات مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند.

هنگام استفاده از سیتو، ممکن است اطلاعاتی درباره خودتان، مانند شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی ارائه کرده یا اطلاعاتی درباره مرسوله ثبت کنید، شما این امکان را در اختیار سیتو قرار می‌دهید که اطلاعات هویتی و تماستان را در اختیار موتورسوار عضو سیتو و در صورت لزوم گیرنده مرسوله قرار بدهد، تا بتوانند درباره درخواستی که دارید، با شما تماس بگیرند.

کاربران برای ثبت سفارش از طریق سیتو، باید اطلاعات درخواست شده را به درستی اعلام نمایند و سیتو مسئولیتی در قبال هر گونه مشکلات ایجاد شده به دلیل ارائه اطلاعات نادرست نخواهد داشت. توجه داشته باشید در صورت ارائه اطلاعات کامل، خدمات بهتر و بیشتری قابل ارائه خواهد بود و چنانچه اطلاعات کافی ثبت نشده باشد، سیتو مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات و اطلاع رسانی های ضروری وابسته به آن ندارد. • مسئولیت حفظ و نگهداری از اطلاعات ورود به حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات شخصی درج شده بر روی سایت و اپلیکیشن، بر عهده کاربران است. برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید این اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند.

استفاده نادرست از اپلیکیشن

هیچ فردی حق استفاده از علائم تجاری و اطلاعات مندرج بر روی وب سایت و اپلیکیشن سیتو را به نفع خود ندارد ، در صورت بروز این موضوع طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با فرد برخورد شده و مساله مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

علاِئم تجاری و کپی رایت

اعضا متعهد می شوند که از اطلاعات سیتو از طریق غیر قانونی و با روشی که به زیان سیتو باشد، استفاده نکنند.

ضوابط و قوانین مربوط به مشتریان


  1. ماده اول:
  2. مشتریان و اشخاص سفارش دهنده میبایست در ارسال بار و مرسوله به کلیه نکات مندرج در ذیل این ماده توجه نموده و به آن عمل نمایند.

    • عدم ارسال هرگونه بار و مرسولات مخالف قوانین و موازین جمهوری اسلامی ایران .
    • عدم ارسال هرگونه بار ومرسوله غیر مجاز نظیر مشروبات الکلی ، مواد مخدر ، مواد روانگردان ، سلاح اعم از سرد و گرم ، مواد اشتعال زا ، آلات ارتکاب جرم و لوازم غیر مجاز و ... .
    • عدم ارسال اسناد و اشیاء قیمتی نظیر طلا و جواهرات ، عتیقه ، اسناد تعهد آور بانکی چک ، سفته ، برات و... ، وجه نقد ، مسکوکات رایج داخلی و خارجی و ... .
    • عدم ارسال هرگونه سند رسمی و یا غیر رسمی صادر شده از ارگانهای دولتی و یا خصوصی نظیر شناسنامه ، کارت ملی ، بیمه نامه ، سند ملک و ... .
    • ارسال بار و مرسوله با وزن تقریبی حداکثر 25 کیلوگرم و ابعاد 45 در 45 در 45 سانتیمتر برای بار ارسالی توسط موتور سیکلت
    • ارسال بار باوزن تقریبی 400 تا حداکثر 600 کیلوگرم برای وانت بارهای کوچک (پراید وانت )
    • ارسال بار باوزن تقریبی 600 کیلوگرم تا حداکثر 1 تن برای وانت بارهای متوسط ( پیکان وانت وآریسان)
    • وزن تقریبی 1 تا حداکثر 2 تن بار ارسالی توسط وانت بار های بزرگ ( مزدا و نیسان و ... )
    • بارهای با وزن بیشتر کامیون و کامیونت ( خاور، ایسوزو ، ...)
    • بار و مرسوله با وزن تقریبی تا 100 کیلو گرم و محموله های حساس توسط خودروی سواری حمل میگردد.
    • ثبت دقیق مشخصات شخص حقیقی و یا حقوقی گیرنده از قبیل :نام و نام خانوادگی و شماره تماس به همراه نشانی دقیق پستی و نقشه ای بر روی نرم افزار سیتو و نیز مشخصات کامل مرسوله به انضمام بسته بندی مناسب مرسوله و بار
    • تبصره اول: ارسال هرگونه بار که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ( نخاله های ساختمانی ،دارو و ... ) داشته باشد صرفا با ارائه مجوز مربوطه از سوی مشتری امکان پذیر است.
    • تبصره دوم: مشتری متعهد می شود با توجه به شرایط اعلام شده بار را به سفیر تحویل دهد. تمامی خسارت وارده به بار غیر استاندارد و باری که دارای شرایط فوق نیست برعهده فرستنده بار است.


  3. ماده دوم:
  4. مشتری میبایست پیش از تحویل و ارسال بسته و مرسوله نسبت به تطبیق شماره پلاک وسیله نقلیه و مشخصات ظاهری و ... با مشخصات درج شده در نرم افزار اقدام نموده و در صورت عدم تطابق مراتب را سریعا به مراجع قضایی و شرکت (شماره تماس های مشخص شده در پشتیبانی) اعلام نماید . بدیهی است مشتری میبایست از تحویل مرسوله به شخص خودداری نماید . احراز هویت گیرنده مرسوله بر عهده سفیر سیتو نیست و مشتری می باست خود با گیرنده مرسوله هماهنگی های لازم را انجام دهد.


  5. ماده سوم:
  6. قصد فرستنده مبنی بر عودت مرسوله پس از ثبت درخواست ارسال مرسوله ، و یا تغییر نشانی گیرنده صرفا توسط اطلاع رسانی صحیح به شرکت و تا زمانی که سفیر به مقصد نرسیده باشد ممکن خواهد بود و لذا چنانچه سفیر مرسوله را به مقصد تحویل نموده باشد مسئولیتی در این خصوص متوجه شخص سفیر و شرکت نمیباشد .


  7. ماده چهارم:
  8. فرستنده میبایست در ارسال بار و مرسوله کلیه نکات فنی و ایمنی مختص بار و مرسوله را علاوه بر ثبت در نرم افزار در هنگام ثبت درخواست ارسال ، به طریق مقتضی و عملی به سفیر اعلام نموده و در این خصوص مرسوله را متناسب با جنس و نوع آن عدل بندی ( بسته بندی ) نماید .مسئولیت ناشی از عدل بندی نامتعارف بر عهده مشتری میباشد.


  9. ماده پنجم:
  10. وقوع حوادث غیر مترقبه و قوای قاهره موجب رفع مسئولیت شرکت و سفیر میباشد ، بدیهی است در صورت اثبات عدم قاهره بودن حوادث توسط مشتری ، حقوق مشتری کماکان به قوت خود باقیست.


  11. ماده ششم:
  12. مشتری در ارسال مرسولات خود متعهد میگردد مطابق قوانین و ضوابط مندرج در این قانون اقدام نموده و کلیه موارد را رعایت نماید ، در صورت ارتکاب جرم موضوع بند دو ماده پنج این قرارداد ، واطلاع شرکت از آن ، شرکت کلیه اقدامات لازمه را در خصوص اعلام گزارش خلاف به مراجع ذیصلاح انجام خواهد داد.

    • تبصره: مشتری میبایست محتوای بار و مرسوله را به رویت سفیر برساند.


  13. ماده هفتم:
  14. ثبت و ارسال مرسوله در تمام سطح کشور محل اقامت فرستنده انجام می گیرد .


  15. ماده هشتم:
  16. پرداخت خسارات ناشی از قصور سفیر تا سقف مبلغ ( یک میلیون تومان ) صرفا تا زمان پیش از اخذ امضای گیرنده میباشد و لذا مشتری مسئولیت اطلاع رسانی به گیرنده در خصوص بررسی بار پیش از امضا را بر عهده دارد. بدیهی است اشکالات اساسی و ذاتی در مرسوله، عدم کارایی ، تفاوت در جنس و مشخصات مرسوله ، داخل در معاملات شخصی و مشمول مقررات این ماده نخواهد شد.

    • تبصره: پیگیری و تعقیب وضعیت ورود خسارت و دریافت آن ، منوط و مشروط به اعلام خسارت به شرکت ظرف مدت حداکثر 7 روز میباشد.


  17. ماده نهم:
  18. در صورت عدم دریافت مرسوله توسط گیرنده و یا غیر ممکن بودن تحویل نظیر غیر واقعی بودن آدرس و ... سفیر مرسوله را با رعایت سایر قوانین به شرکت ارسال و مشتری میبایست ظرف مدت 4 روز برای استرداد مرسوله به شرکت مراجعه نماید.

    • تبصره: در صورت عدم مراجعه مشتری در مدت ذکر شده در این ماده ، مسئولیتی متوجه شرکت نبوده و متعاقبا خسارتی نیز از این مجرا پرداخت نخواهد شد.


  19. ماده دهم:
  20. پرداخت خسارت

    • کلیه خسارات پرداختی شرکت منوط و مشروط به درج کلیه مشخصات و اطلاعات کالا (قسمت جنس محموله) در هنگام ثبت سفارش و رعایت مقررات ماده اول این قانون و سایر شروط این ماده به نحو ذیل پرداخت میگردد.
    • خسارات وارده ناشی از وقوع قوای قاهره ( سیل ، زلزله ،فوت ، آتش سوزی و ... ) نباشد.
    • ایراد خسارات وارده پس از اثبات توسط مشتری، تا سقف یک میلیون تومان ، از طریق مصالحه و سازش فی مابین شرکت و مشتری و مازاد بر این مبلغ صرفا پس از بررسی قانونی امر ، از طریق مراجع قضایی قابلیت پرداخت خواهد داشت.
    • بدیهی است علاوه بر اعلام ارزش واقعی مرسوله در زمان ثبت سفارش ، ارائه ادله اثباتی ارزش واقعی بار ( فاکتور ، سند و ... ) نیز جهت دریافت خسارت ، ضروری میباشد.


  21. ماده یازدهم:
  22. نحوه پرداخت هزینه ارسال بار توسط کاربر

    • پرداخت در مبدا توسط فرستنده به سفیر از طریق درگاه اینترنتی و آنلاین توسط فرستنده
    • پرداخت هزینه توسط گیرنده ( پرداخت در مقصد) مشروط به درج این موضوع در بدو درخواست و ثبت در نرم افزار از طریق درگاه اینترنتی و آنلاین.


    چرا شرکت ما؟

    ما قابل اعتمادیم
    بهترین امنیت
    ضمانت ۱۰۰٪
    موقعیت مکانی